Här är mina körsbärscupcakes som jag bakade idag. Tyvärr hade vi bara två körbär på hela trädet haha (antar att jag var nåra veckor sen för säsongen) så de andra fick jag dekorera på annat vis. Här har jag bakat basreceptet (kanske man skulle dela med sig av det underbara basreceptet jag använder?) och haft i lite körsbärssylt, frostingen är en vaniljgrädde där jag använt riktig vanilj eftersom jag hatar vaniljsocker, smakar urk.
Dessa cupcakes är inte vanlig storlek utan de är mini, formarna heter tryffelformar och finns att köpa på kakburken och designtorget. Det var meningen att jag skulle fylla dessa cupcakes med lite körsbärssylt, men jag fick så bråttom att jag skippade det ;)

4 kommentarer

Emelie

22 Aug 2009 09:54

Läckert!

Lina Palm - FOTOBLOGG

22 Aug 2009 21:00

SVAR: Yes, förstår precis! :)

Du kan INTE runda hörnen på den grå linjen, så den måste du ta bort i stilmallen. Sen får du runda hörnen på själva header-bilden i t.ex. Photoshop! Finns ett verktyg för det! :)

Emelie

23 Aug 2009 11:14

Jag har inte originalbilden på denna dator... Min dator laggar.. skickar bilden lite senare :D

Kommentera

Publiceras ej