Okej, den har lite synliga skarvar och dekorationerna på bordet passar inte till tårtan. Det var första gången jag gjorde en såhär amerikansk tårta. Den här snyggingen har 6 lager mastig chokladbotten och är fylld med marshmallowsmörkräm och chokladsmörkräm. Jag fick inspiration av lägereldsgodiset som är så populärt i USA, nämligen s'mores. Jag älskar s'mores och brukar äta det när jag är där och hälsar på, och jag bara kände på mig att Anna, som fyllde 18 och fick denna tårta, skulle älska smakkombinationerna.
Det var även första gången jag använde min blow torch (brännare?) som jag fick i julklapp. Det är en liten behändig (och sablans cool) mojäng som man kan använda till att, tex. bränna marshmallows med.
Förväntansfullt födelsedagsbarn skär upp tårtan.
Jag önskar jag kunde leverera lite finare bilder men dessa togs i all hast på festen. Tårtan skars upp med en slö tårtspade. Hur mycket jag än skulle vilja vara sweetapolita så är jag tyvärr inte det. Någon dag kanske.
Mitt i allt det goda finns ett lager med krossade mariekex, de höll sig tyvärr inte krispiga, men var ett gott tillskott ändå.
Vill ni se fler såna här tårtor i bloggen? Det vill iallafall jag... Så, känner du nån som fyller år? Kontakta mig :)

8 kommentarer

Malin

31 Jul 2011 18:50

åh jisses så god den verkar. du har iaf jobb när jag gifter mig, då har jag planerat att du ska baka en macaroon-tårta nämligen! jag betalar bra

My Vestlund

01 Aug 2011 19:07

Mums så fina bilder!!

Isabella (tinkerbella.blogg.se)

02 Aug 2011 00:43

Svar: Tack för tipset! :)

KarinHannaIsabelle-

03 Aug 2011 09:19

Fytusan vad god den ser ut! :)



sv:Du använder chrome eller safari va ? :D då kan du gå in på verktyg, kodning och sen unicode utf-8 så ser de normalt ut! :)

Dani

05 Aug 2011 11:52

Hej sötis!

fin blogg <3

Jag har nyligen också startat en blogg :)

och det skulle vara superkul om du ville checka in den någon gång ;)

en kommentar elr två skulle heller inte skada x)

om du int gillar såna här kommentarer, så förlåt mig så jätte mycket!

Hare bra!

KRAM

ps. underbar tårta på bilderna, jag slår vad om att den var god! :P ds.

smultris

09 Aug 2011 21:31

herremingud så jäkla gott, så sitter jag här och försöker hålla igen på kalorierna... det är döden att se såna här inlägg då :)



och bilderna ser fina ut tycker jag :)

Al

26 Aug 2011 23:38

ser så god ut !

Morwen [fotoblogg]

28 Aug 2011 19:25

superfin blogg!

Kommentera

Publiceras ej