Lite bilder av vad jag sysslat med idag.

Jag lyckades även knåpa ihop den här lilla videon för alla som undrar hur man fodrar en anslagsring. Jag minns att jag själv googlade fingrarna av mig för att hitta nån som helst beskrivning på hur detta skulle gå till, men jag tror inte det finns en endaste liten videosnutt eller textrad om hur man gör, så här har ni!



Som sagt i videon, det finns säkert finare sätt att göra detta, men det funkar för mig.

Här är lite snapshots från andra videos jag gjort idag. Men de videorna får ni inte se... än iallafall!

 
 
Förresten! Jag vet att jag råkade pudra tårtan i lite fel ordning, skulle ha satt på rosen efter jag pudrade med florsocker! :)
 
 
anslag, anslagsring, fodra, klä, prinsesstårta, sockerkaka, täta, tårta, tårtbotten,

4 kommentarer

Annika

23 Nov 2013 15:03

Fin tårta :D

Svar: Tack! :)
Krafla

Jonas

23 Nov 2013 16:41

Det där är vad jag skulle kalla för en epic prinsesstårta ^^ Snygga bilder också!

Svar: Tack! Vilken epic kommentar ;)
Krafla

Sara (från jakan!)

23 Nov 2013 22:58

Jag tycker det blev fint med att florsockret kom på rosen också, ser nästan lite vintrigt ut!

Svar: Tack :) jo det är sant men det blir ju liksom en kant som inte får socker på sig, under rosen, det stör jag mig på! :)
Krafla

Ester ❤ ett kreativt liv

24 Nov 2013 12:00

Fin! Har också varit sugen på att testa klassisk princesstårta snart. :)


Svar: Tyvärr så hjälpte det inte att mikra krämen (den kunde inte ha varit lösare utan att rinna) men bottnarna föll isär ändå. Men det kan ju ha varit just dessa bottnar också. :)

Svar: Vad tråkigt att bottnarna föll isär, du får köra hemmabottnar nästa gång :)

Ja prinsesstårta är underskattat tycker jag, en riktigt bra en iallafall! :)
Krafla

Kommentera

Publiceras ej