Min kompis Agnes fyllde år, och en av hennes favoritböcker är "Hemliga trädgården" så jag bakade en tårta på temat, och sen samlades hela klassen i mitt vardagsrum och tittade på film, hur mysigt som helst. 

Tårtan är hasselnötsbottnar, halloncurd och nutella/mörkchokladsmörkräm. Jäkligt gott om jag får säga det själv. Den är täckt med vit marsipan och dekorerad med gumpaste, marsipan, kristyr och ätbar färg. 

Nyckeln har jag gjort med en silikonform som jag gjorde i skolan förra året, det är riktigt kul att göra sina egna formar! Synd bara att tvåkomponentssilikon är så dyrt... (Måste ju vara food safe)

Nu är det bara en månad kvar tills min utbildning tar slut och vi måste packa ihop för i år (vår lägenhet hyrs ut till turister på sommaren) och vi beger oss till Sandhamn för jobb. Så jag antar att jag borde ut och njuta av våren i Visby! 

Kommentera

Publiceras ej