Okej, så jag spenderade nyss en halvtimme på att skriva ner ett blogginlägg med ett recept för de här rackarna, men glömde kopiera innan jag tröck på publicera.... Eftersom jag glömt mitt mobila bredband hemma hos Gustaf så kör jag wifi-hotspot via mobilen och det är ju uppenbarligen inte så tillförlitligt. Sidan kan inte visas. Så receptet får ni nån annan dag. Sålänge kan jag visa er en cake dummy jag gjorde för nån vecka sen. Jag äger själv ingen dummy så jag tog en tårtform och vände upp och ner på, täckte den med marsipan och började spritsa. Why not. Jag spritsade dock en bård längst ner så nu måste jag ha sönder den om jag ska använda formen haha. Annars hade man kunnat låta bli att spritsa bård, väntat några dygn och tagit bort den stelnade marsipanen från formen, sen spritsat bården, och haft en ihålig tårta :)
Jag ville testa lite av tyllarna jag har och kände att det var dags att testa det här med spritsning av kristyr. Tyckte det gick rätt bra för att vara första försöket! Vore kul att göra en bröllopstårta såhär nån gång i framtiden, liksom lite som en gammaldags italiensk bröllopstårta. Fast då måste jag nog träna lite mer! 

Testade även att spritsa rosor så som jag brukar göra med smörkräm men det var ganska svårt.

7 kommentarer

Elin

05 Apr 2012 21:09

Helt magiskt duktig. inte sjutton kan du säga att det är första gången. det ser ut som det är det enda du gjort i livet!!!

Sabina

05 Apr 2012 22:17

Wow hur?! Har du tips hur man ska göra?

Johanna

06 Apr 2012 12:44

OMG va fint!!!!! :O

Sabina

09 Apr 2012 13:14

Det ser ju jättefint ut :D jag vill också lära mig spritsa rosor.

Emma - Husmor Emma

09 Apr 2012 18:54

Gud vad duktig du är på att spritsa! Måste hitta ett tillfälle att baka tårta så man kan gå bananas med spritsen :) Fast kanske borde öva lite först på en dummy då...

Marcela

13 Apr 2012 09:32

wow, du har verkligen blivit så fantastiskt duktig! Kul att följa din utveckling. :) Du är grym

Ida

10 May 2012 17:32

Vilka fantastiska tårtor du gör! Går det att beställa av dig om man skulle vilja ha tårta till något speciellt tillfälle, typ sitt bröllop? ;)

Kommentera

Publiceras ej