Här är lite bilder från sista kursen jag var på hos Kakburken, så nu är jag redo för slutprov i höst då jag får mitt certifikat!
 
Fina tårtan på framsidan av kursboken
 
 
Spritsning på övningsplatta

Övar på att spritsa minirosor (varför gör blogg.se mina stående bilder till liggande?)

Små snäckbårder med dekoration


På övningsplattan kan man sätta in papper bakom plasten och öva efter olika mönster.

Man kan använda de som följer med övningsplattan eller skriva ut egna själv. Här övar jag c-scrolls

Brush embroidery med en jättedålig pensel. 

Run-out teknik på en krage som ska sitta uppepå tårtan.

Övar på små små spetsar.

Börjar spritsa c-scrolls och s-scrolls på övningstårtan som vi också fick täcka med kristyr. Det blev smuligt!


En av de färdiga tårtorna, all dekorering är i kristyr förutom att jag täckte tårtan i blå sockerpasta innan jag började.
Den andra tårtan när den blev färdig, också denna är dekorerad endast i kristyr. Lagom pilligt att sätta dit fjärilen kan jag säga! 
 
Och nu har jag alla tre diplom ifrån kurserna! Nu ska jag bara fila på en vinnande design att ställa ut på eventet i höst, där man får sitt slutgiltiga certifikat! Ska bli så kul! 
Klicka här så ser ni bilder från de andra två kurserna, sugarpaste module och sugar flower module.
 
 

1 kommentarer

Malin

01 Apr 2013 13:44

Hej Lina! Vilken blogg du har så imponerande bilder och vilka vackra kreationer du gör. Jag älskar själva att baka och gör så gått jag kan det är en spännande värld! Har en fråga till dig de här kurserna du tagit kan även nybörjare som har svårt med engelska gå på dem? Med vänlig hälsning Malin

Kommentera

Publiceras ej