Jag lovade mig själv att jag skulle börja bli lite mer aktiv här på bloggen, och vad är inte bättre att starta det med än ett litet recept? Jag bakade mina första julcupcakes häromdagen, det blev kanelcupcakes med kola/kanelfrosting. Här får ni receptet på frostingen, som är gudoooomligt god.



Kanel/kola frosting (det går inte att bestämma hur mycket frosting som går åt så försök använda ögonmått. blir det för mycket kan man ha denna till mycket annat, eller äta som den är. hehe)
  • Grädde (ungefär 2-3 dl?)
  • 1/2 matsked kanel
  • en halv dl kolasås (sån man har på glass)

Vispa ihop grädden så den blir krämig, men inte färdigvispad. Häll då i kolasåsen och kanelen. Det är typiskt mig att bara ha i på känn, så häll i lite kolasås, vispa ihop och smaka av, ha ev. i mer. Sen vispar du det till fast form så du kan spritsa, men vispa inte för länge för då blir det grynigt. Yum!

2 kommentarer

Johannas fotoblogg

24 Nov 2009 20:16

åh vad gulligt, har inte stött på ngt problem än så ;P fast jag har inte kollat igen om allt än ;P

Johannas fotoblogg

24 Nov 2009 20:17

åh vad gulligt, har inte stött på ngt problem än så ;P fast jag har inte kollat igen om allt än ;P

Kommentera

Publiceras ej