Ojojoj, vad jag försummat bloggen på sistone. Mycket har hänt i mitt liv, som vanligt. Har bakat en hel del också, men tidsbrist har gjort att jag inte kunnat blogga. Och den senaste veckan har jag inte kunnat blogga eftersom jag inte haft något internet, då jag fått ett nytt jobb med tillhörande bostad där det inte finns nått internet!
Iallafall, för några veckor sen var jag hemma hos Elin i Huddinge och hjälpte henne med sitt födelsedagsbak. Vi bakade bland annat den här tårtan som vi hjälptes åt att dekorera. Vi testade att köpa Dr. Oetkers sockermassa som nu finns i vissa mataffärer, och jag måste säga att den var både god och lättarbetad! Ska dock testa att göra egen sockerpasta snart, då Elin gav mig mod till det :)

Verktyg, recept och varsitt glas vatten ställdes fram inför storbaket.
Tre olika färger på macarons blev det.

En himla röra på köksbänken...

Chai latte tårta redo att spacklas.


Chai latte tårtan täcktes med sockerpasta och fick en liten duk med olika tepartyatteraljer på. Här ser ni Elin som gör en rosett.


Som blev såhär fin.


Färdig tårta.


Elin gjorde ett jättefint kakfat med bullar, macarons och en burk med te :)

2 kommentarer

Johanna

10 Dec 2011 17:51

Ååååh vad fint med alla små bakverk uppe på tårtan! En sådan tårta skulle jag vilja göra någon gång, vi får väl se om jag vågar mig på det^^

pablosfoto

31 Jan 2012 10:17

Åh fin tårta, och god såg den ju ut och vara!

Kommentera

Publiceras ej