Såhär kan du göra en lite annorlunda bordsplacering!
Detta behöver du:
  • Lika många ägg som personer, kokta och färgade i valfri färg.
  • En blyertspenna
  • En tuschpenna med tunn udd, valfri färg
  • "blomstertrassel" finns att köpa i blomsterhandel, valfri färg
  1. Koka och färga några ägg i vilken färg du vill. Jag använde lökskal som jag kokade tillsammans med mina ägg, då blir de härligt gula.

  2. Skissa namnen på äggen, jag gjorde fake-kaligrafi som du kan lära dig här.


  3. Fyll i med tuschpennan.

  4. Dra av en bit blomstertrassel från nystanet det kommer i, rulla ihop och forma till ett fågelbo, lägg ägget däri.


3 kommentarer

Johanna

11 Apr 2012 19:54

Gulligt!

Malin

13 Apr 2012 20:45

Sv: kryddblandningen har jag inte ens letat efter, sa den finns sakert pa min lokala Asda, men farskjast finns inte i allmanhet har om man inte gar till en specificierad bakaffar. :)

iiiden

17 Apr 2012 17:16

snyggt!

Kommentera

Publiceras ej