Åh krämbulle, varför är du så smarrig?! Nu när jag skriver detta inlägg är ju alla slut!
Jag älskar krämbullar. Kardemumma och vanilj, kan det bli bättre? Troligtvis inte. 

Detta var första gången jag bakade dessa småttingar själv, och det var ju inte så krångligt! Eh. Tills man skulle ha i vaniljkrämen. Innan eller efter jäsning tänkte jag för mig själv. I receptet jag hittat stod det innan, men jag minns en gång på konditorskolan att vi spritsade i den efter jäsningen, men då var risken att jäsningen förstördes om man inte visste vad man gjorde, så jag valde att spritsa i den innan jäsning. Det var lättare sagt en gjort eftersom det inte finns så mycket plats i en liten kompakt degklump. Sagt och gjort så åkte vaniljkrämen ut på sidan på hälften av bullarna. Nästa gång utmanar jag ödet och spritsar efter jäsning, som en chef! (hehe, chef, kock liksom)
 
Ihålig bulle? Ett sånt mysterium.