Puh, sen i onsdags har jag hållt på med en bröllopstårta på jobbet. (Jag jobbar på ett café där jag gör tårtor på beställning ibland) Nu är den äntligen klar och den blev så fin tycker jag :) Designen hade bröllopsparet bestämt så det kan jag inte stå för, men utförandet är mitt! :) 

Det var första gången jag gjorde några andra blommor än rosor och även första gången jag använde blomtråd och blomtejp när jag gjorde blommor så det var en himla utmaning, men jag tyckte det gick riktigt bra! Ser fram emot att gå en kurs i sockerblommor i höst.
 
Tårtan består av en kladdkakebotten och tre chokladbottnar, i varje våning alltså. Den är fylld med hallonmousse och chokladmousse och täckt med marsipan. 
 
Blommorna är gjorda av svart marsipan och vit gumpaste. Pistillerna är inte ätbara och finns att köpa på kakburken. 

3 kommentarer

Jenny Eriksson

12 Aug 2012 10:45

Riktigt fint! Och säkert riktigt god också :)

sanna

13 Aug 2012 17:41

hej
såg att du hade läst english and art via braheskolan! Jag ska börja där till hösten, har du några tips sådär innan man åker? samt vad hade du för budget? hur mycket pengar gjorde du av med? hade varit jättesnällt om du svarade :)
mvh!

Linda

28 Aug 2012 10:43

Hejsan! Ramla in på din blogg efter att jag sett dig kommentera My little Garden house status på Facebook, sen tig jag och titta på dina fina kort och såg sen att du hade en blogg. Wow!!! Säger jag bara. Så himla fina foton och vilka underbara tårtor du gör!!!
Fotar du på beställning också?
Ha en toppen dag och åter igen, du är verkligen super duktig på det du gör!!!
Kram Linda

Svar: Hej! Vad du är snäll, glad jag blir! :) Jag fotar på beställning det gör jag! Har fotat dop, bröllop, modell/porträtt, djur mm. ha en bra dag och förlåt för mitt sega svar! ;)
Krafla

Kommentera

Publiceras ej