PUH! Mitt andra bröllopsbak är avklarat! Fyra tårtor med färgtema grönt och vitt var beställt, de gröna med marsipan och de vita med sockerpasta. Själva tårtan bestod av kladdkakebotten, två lager mörk chokladkaka, och fyllningarna var två tårtor med passionsmousse och två med hallonmousse. 

Det var extremt kul att göra dessa tårtor, det är ju såklart nervöst att göra bröllopstårtor eftersom det måste bli perfekt, men det sporrar mig att göra mitt bästa. Och trots att det kostade mig ca 18 timmars arbete och 700-800 kr att göra dem, så är det helt klart värt det. 

Ser fram emot fler bröllopsbak!

9 kommentarer

Christin Martinsson

08 Jan 2012 20:40

Grym du är! :)



KRam

Linn

08 Jan 2012 21:34

Wow, ritkigt snyggt! Det låter som att det var goda tårtor också :)

Maria - Marias cupcakes

11 Jan 2012 20:29

Fina!

Jag har precis fått min första beställning till ett bröllop, på tårta och cupcakes. Känns så kul och så läskigt på samma gång :)

josefines.se

16 Jan 2012 18:56

Så fin!

alexandra

24 Jan 2012 16:02

Snygg blogg! Följa varandra på bloglovin? :)

Diman Dilir

28 Jan 2012 14:48

så fint!:)

Sara

29 Feb 2012 18:26

Åh, vilka fina tårtor du gör! Vart bor du någonstans och har du något standardpris för bröllopstårtor? Maila mig gärna :)

Anna

05 Mar 2012 22:12

Jättefina tårtor!

Jag ska gifta mig i Vårfrukyrkan 19 maj och undrar som Sara om du har något standardpris för bröllopstårtor? Vi kommer ha strax under 80 gäster, och skulle vara intresserade av något (rosa, men inte marsipan) med kladdkakebotten och fruktmousse.

Mejla gärna om du skulle ha möjlighet att baka några rosa tårtor i maj. :-)

emelie

11 Mar 2012 15:16

Hej,

Fick tips om dig i bröllopstorgets forum i Enköping.

Jag gifter mig i Enköping den 19 maj och är även jag intresserad av pris och om du har möjlighet att baka tårtor till oss,ca 45 personer.

Maila gärna info när du ser detta, färgtema är grönt och rosa:)

Kommentera

Publiceras ej