Vill ni veta nåt kul? Igår var EP (lokaltidningen) här och intervjuade och fotade mig till ett litet reportage om nördar! Hah! Jag vet. Men jag är ju lite av en tårtnörd. Så de kollade på när jag bakade en liten minitårta och jag satt och skakade när jag skulle spritsa för det var så obehagligt när de kollade på och fotade samtidigt... Men jag tror det gick bra och snart kommer jag väl i tidningen :) Ska försöka scanna in så ni kan få se också, ni som inte bor på orten. Om jag inte ser ut som en mupp på bilderna hah, jag pratade på varenda en tror jag. 

Anyway. Tårtan jag bakade måste jag ju lägga upp så ni får se. Den är väl kanske inte den bästa jag gjort men rätt söt. Den består av sockerkaksbottnar bakade på ankägg (TESTA DET!) och en chokladkräm som jag svarvade ihop i ren panik eftersom jag inte hade nåt florsocker, så det ska jag lägga upp recept på snart, för DAMN, den var god. Sen är den täckt med marsipan och kristyr.

intervju, marsipan, royal icing, tårta,

1 kommentarer

Sessan

25 Jun 2012 10:27

Vilken vacker tårta.

Kommentera

Publiceras ej