Jag har vart tillbaka. Ni som följt bloggen ett tag vet att jag bodde i Brighton förra året, och att jag var väldigt ledsen när jag flyttade tillbaka hem till sverige. Men nu har alltså jag och två kompisar från skolan jag gick på där vart tillbaka och hälsat på! Det blev bara för en vecka men åh, så härligt det var.
Nedan följer resan i instagrambilder ;)
Dessa två tjejor åkte jag med, Julia och Paula, som gick samma kurs som jag i fjol.
Det första vi gjorde var att gå direkt till Café Delize och ta vår favorit: Chai latte! En vanilj och valnötskaka är vad ni ser uppe i hörnet också, mums!
Även ett besök på allas vår Beyond Retro var på sin plats.

Vi gick till ett nytt matställe; Jb's American Diner! Eller ja, det var nytt för oss! Där "delade" jag och Paula på en oreoshake, de hällde alltså upp EN oreoshake i två glas, och då fick vi in detta? I vanliga fall får man tydligen en hel mixer full med shake, men vi tyckte att detta räckte haha! Amerikanska storlekar?

Även maten de hade där serverades i jumbosize. Denna måltid var.... Enorm. Falafelburgare med tzatsiki, hummus och sallad med dressing. Jag var tvärmätt efter att ha ätit en tredjedel typ...

Vi besökte piren såklart.



Och West pier.

På snoopers paradise hittade vi en fotoautomat. Men på den första fattade vi inte riktigt hur man gjorde så det är därför de till höger är lite... mystiska ;)
Vi träffade Cecilia som valt att stanna i Brighton och jobba!
Vi käkade på världens bästa pizzaställe; yummie pizza! Fast jag glömde be om deep dish, jag ville ju ha panpizza! Nu fick jag thin crust, så det var inte lika bra som jag minns det :(

Bästa veganstället var vi på också! (inser att jag typ bara tagit kort på saker vi ätit!?) 
Wai kika mu kau heter stället iallafall, muums!
Var ju tvungen att fota den klassiska engelska frukosten... Tillknöglat bröd med sylt, corn flakes och te. Blä.

Vi var på komedia och kollade på ståuppkomedi! Mycket roligt!
SÅKLART var jag på Choccywoccydoodaah som ju ligger i Brighton! Ni som inte sett programmet på TLC om detta chokladpalats kan kolla på fredagar, det är så himla bra. De är riktiga konstnärer! Jag fotade lite i och utanför deras shop :)
Lite random bilder från stan:




5 kommentarer

Ultimate Cake

16 May 2012 20:00

Ah! Jag ÄLSKAR Brighton. Inget skönare än en flat white på Marwood sittandes i gränden en söndag morgon.

Jenny

17 May 2012 11:27

Men gu vilken milkshake! Detta var alltså EN milkshake, uppdelad i två glas? GE MIG!:D GOTT!

Trees, mamma i London

07 Jun 2012 14:41

Min favvostad :) helt klarT!

Micaz

07 Jun 2012 20:30

Jag ♥ Brighton. Känns som om det var igår jag var där senast!

kajsa

08 Jun 2012 23:36

åh, har du instagram? Vad heter du där? kram :-)

Kommentera

Publiceras ej