I somras gjorde jag en tårta åt min mammas väninnas dotter Linn som fyllde 25. Hon tog också två examen som firades på samma gång. Jag hade inte kameran med mig men Linn tog lite bilder på tårtan, men sen glömde vi bort dem båda två, men så idag kom hon ihåg dem så då fick jag dem till min mail! Så jag tänkte såklart att jag skulle dela dem med er. Linn är en nikonbrud (till skillnad från mig ;P) så jag gjorde hennes drömkamera (som hon köpte för några dagar sen faktiskt!) och en checklista med allt hon klarat av, samt en klassisk skolpenna, allt liggandes på ett träbord :) 
 
Både bilderna är tagna av Linn.
 
Tårtan består av sockerkaksbottnar och blåbärsmousse, och dekorationerna är gjorda i sockerpasta.
Träytan har jag gjort genom att rispa sockerpastan med ett skärhjul (går med vanlig kniv också) och sen målat med en blandning av alkhol (som avdunstar) och pastafärg. Då sjunker färgen ner i skårorna och det ser verkligt ut. Skulle ni vilja ha en lite tydligare tutorial av hur man gör? :)

2 kommentarer

Sanna

20 Nov 2012 09:55

Du får gärna göra en tutorial som visar lite närmare!

Du är grym på det du gör!
håller på själv lite grann och får mycket insperation av din blogg! :)

Lina

17 Jan 2013 20:19

Har du slutat blogga??

Svar: Nejdå, bara haft lite torka, kommer nya inlägg snart!
Krafla

Kommentera

Publiceras ej