För några veckor sen annordnade jag ett kalas för min kompis som fyllde år, ett kalas jag alltid velat annordna, nämligen ett Alice i underlandet tematiserat kalas. Jag är ju dessutom lite smått anglofil så tyckte jag det skulle vara extra kul att göra det så brittiskt som möjligt, med tex sandwich triangles och sugar cookies. 

Jag letade mig genom loppisar för att hitta koppar, kannor etc. och lånade även en hel del grejer för att det inte skulle bli så dyrt. Det dyra var att göra tårtan... ;)

Nedan följer lite bilder! Dum som jag var (trött och sjuk) så tog jag inga bilder när tekalaset hade börjat, folk var utklädda och det var så häftigt. Jag ska se om jag hittar några bilder som kompisar tog.
 
Myshörnan med den UNDERBARA fickuret i enorm skala som hittades i Gustafs garage! :D
 
Färska hallon, Smörgåsar och te, te te. Och hemmagjord rabarbersaft förståss.
 
och, TADAAAA, mitt allra första dessertbord. Ett alice i underlandet-blått bord, en sänghimmel och lite kort, och violá så har du ett dessertbord. 
 
Tårta och hallonmousse
 
Ja, jag är väl ganska stolt över den här tårtan, även om mina royal icing- skills inte är direkt flawless....
Innehållet i tårtan är sockerkaksbottnar, blåbärsmousse, cognacssirap och vaniljkräm. Inga brittiska bakverk utan sprit!
 

Sist men inte minst mina sugar cookies som är glaserade med kristyr. Inspirationen här kommer ifrån en italiensk tjej som gör urfina kristyrarbeten, nu minns jag inte vad hon heter men ni ska få länken, hon är GRYM!
Kakorna består av fickur, hjärtan, fjärilar, medaljonger etc. Kollar ni noga så ser ni att det står "eat me" på vissa ;)
 
Hoppas ni gillade mitt första dessertbord! Jag hoppas iallafall att det blir fler... Detta är ju vad jag vill göra i framtiden :)
 
cake, cookies, kristyr, royal icing, tårta,

5 kommentarer

Fia

02 Sep 2012 22:18

Du är sagolikt duktig, Carolina!

Helena

03 Sep 2012 00:19

Helt otroligt underbart! Hon har tur din vän. Allt är fantastiskt och tårtan är helt otrolig! Skit vad du är duktig!

Lisa

03 Sep 2012 18:12

Så fint! Hade mer än gärna gått på ett sånnt här kalas :D Hoppas du hittar lite bilder på själva kalaset. Skulle vara kul att se! :)
Du är grym! tårtan ser himmelsk ut!

Linda

08 Sep 2012 22:42

vackert!

Marie

15 Sep 2012 16:02

Men människa! Vilken löljligt härlig afton alltså!!! Ser hur underbart som helst ut, din blogg ska hädan efter följas slaviskt. Ska ta mig igenom dina gamla inlägg med, vilken talang du har! :D

Kommentera

Publiceras ej