Den här helgen har jag gjort en doptårta för andra gången nånsin :)
Det är en citronkaka fylld med hallonmousse och whipped cream cheese frosting, täckt med marsipan och dekorerad med sockerpasta och marsipan. 
 
Efter den här tårtan vet jag vad jag ska köpa iallafall... En ätbar svart penna! Försökte skriva alla detaljer med pensel och svart pastafärg men det var ju omöjligt... Det torkade aldrig heller så det smetades överallt, på tårtan och på mig... Mardröm!
 
Tanken med denna lilla tårta var iallafall att en kanin skulle hålla i ett fickur som visade tiden då Anton föddes, en vågskål skulle visa hur mycket han vägde, en dagkalender vilket datum han föddes, och ett måttband hur lång han var.
Det är första gången jag använder mina nya cliksticks med siffror och bokstäver, och jag testade först med marsipan men det var ju omöjligt... De fastnade och blev jättedåliga. När jag testade med sockerpasta gick det bättre. Men alla A:n och O:n blev det liksom en kant längs med som vart jätteful :S Nån som vet varför? 
 

7 kommentarer

Maria

09 Sep 2012 12:39

Jättefin! Gillar kaninen skarpt och kulig idé att visa vikt, längd mm på det sättet.

Helena

09 Sep 2012 16:48

Vilken jättehärlig idé, och vad fantastisk tårtan blev! Superfin!

Erica

10 Sep 2012 22:41

Du är ju bara så jävla grym!!!

Jenny Eriksson

11 Sep 2012 08:08

Fin och kreativ tårta! Du är toppenbra!

Isabella

11 Sep 2012 21:42

Jag vet vem som fick den där fina tårtan - vi mammor är i samma mammagrupp på facebook.

Superfin tårta!

Johanna

15 Sep 2012 16:38

Så söt!

Sara

23 Sep 2012 17:19

Hej. Hur mycket tar du för tårtan?

Kommentera

Publiceras ej