En bekant till mig döpte sin son för några veckor sen och då gjorde jag en nalletårta med flaggor. 

Nallen är gjord i marsipan som jag sedan klippt till för att få pälsen fluffig. Resten av dekorationerna är sockerpasta (+ lite kristyr) och tårtan är täckt med marsipan.
Den är fylld med sockerkaksbottnar, jordgubbssylt och glasscreme och är spacklade med en blandning av glasscreme och smörkräm. 
 
Det här är den enda tårtan jag gjort i sommar (nästan) vilket är lite tråkigt, men ändå skönt eftersom jag hört andra hemmabagare klagat att värmen ställt till ett redigt helvete! 
 
Själv har jag ju vart så upptagen med att packa inför vår flytt till Slite, Gotland, om några veckor, och sen har jag faktiskt haft massor med semester (arbetslöshet var det visst nån som kallade det!) så det har vart lite snålt på tårtfronten. Det är bara hålla tummarna att jag lyckas få ett jobb där jag faktiskt får baka tårtor på dagtid när jag kommit till gotland. Maxibageriet vore inte helt fel. Hihi. Håll tummarna för mig!
 
cake, dop, kristyr, marsipan, tårta,

1 kommentarer

Johanna

05 Aug 2013 19:22

Sjukt fin!!

Kommentera

Publiceras ej