Min pojvän har en grej för upside-down cakes. I somras var det plommon som skulle göras var och varannan dag, nu är det ananas som gäller, den gamla 70-talsklassikern. Inte för att jag klagar, det är satans gott med frukt dränkt i klibbig kola och varm saftig kaka, med lite glass till. Jag brukar också ha i lite mandelarom, det är det bästa jag vet. Mums!
 
Igår åt vi den med gammaldags vaniljglass, varm och nysjälpt, precis som det ska vara med upside-down cake. Den är inget att ha om den inte är varm, enligt mig. Kakan blir lätt torr och kolan hård. Inget kul.
 
Recept, med lite ändringar, från Allrecipes.com

1 kommentarer

Sara

05 Apr 2013 08:25

Hej hej!
Jag undrar hur jag kan komma i kontakt med dig- hittar ingen ePost. Jag har en förfrågan om tårta den 25/5. Med vänlig hälsning, sara

Svar: Hej! jag har mailat dig :)
Krafla

Kommentera

Publiceras ej