Glad halloween på er alla! Jag tänkte (virtuellt) bjuda på lite spindelcupcakes dagen till ära. Hoppas ni har knåpat ihop en bra halloweenkostym och partat loss i helgen (eller nästa helg!)

Dessa cupcakes är min one bowl chocolate cupcake med chocolate fudge frosting. Jag dör, så gott!

Såhär gör du frostingen!

Skär upp smöret i kuber och lägg det i en skål. Smöret ska vara rumstempererat.


Vispa smöret några minuter tills det är ljust och krämigt.


Tillsätt florsocker och vispa några minuter till, akta så att inte allt bolmar upp i ansiktet på dig ;)

Smält choklad över vattenbad och låt svalna. Tillsätt till smörblandningen och vispa 2-3 min. Ställ i kylen ett tag om chokladen inte var kall nog när du hällde i den. Om du har lika dåligt tålamod som jag det vill säga ;)



och såhär gör du dessa gulliga spindelcupcakes!
Se till att cupcakesen är svalnade, skär av toppen på dem om de ser ut som mina...


Med en rund tyll, spritsa dina cupcakes med fudgen.


Doppa hela härligheten i vanligt chokladströssel.


Ta vita chokladknappar, skär av toppen på dem (om du vill) och spritsa pupiller med resten av chokladen du smälte till fudgen.


Sen är det bara ta lakritssnören (jag hittade i lösviktsgodishyllan) och sticka in i sidorna som ben! Klart!


En oskyldig glad spindel


En surpuppa!


Knasbollen



- Muckar du med mig?


Nerpackade för att åka med mig på luciamöte, flickorna ska få äta upp dem :)


En stackare hann dock inte så långt.

3 kommentarer

Karro

31 Oct 2011 18:26

Helt underbara. love it :D

Moa

03 Nov 2011 22:55

Attans att jag inte kunde vara med i luciatåget iår! ;)

Carina

07 Jun 2012 22:41

Vilka underbara knasbollar och vilken go blogg! Idel vackra foton och ljuvliga bakverk :-)

Kommentera

Publiceras ej